Τετάρτη 11 Ιουνίου 2008

Κύριε Υπουργέ με πόνο ψυχής και αγωνία περισσή....

Προσυπογράφω την επιστολή των δασκάλων και αγωνιώ για την κατάσταση στην Παιδεία μας γενικότερα . Υπενθυμίζω το ρητό των αρχαίων προγόνων μας. Επιστήμη χωριζομένη αρετής πανουργία, ου σοφία φαίνεται (Πλάτων).


Επιστολή δασκάλων προς τον Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων



Αξιότιμε κύριε υπουργέ

Με τη συμπλήρωση δύο χρόνων διδασκαλίας των νέων βιβλίων του δημοτικού σχολείου, σας αποστέλλουμε την παρούσα επιστολή, με πόνο ψυχής, με αγωνία και με φόβο για το μέλλον των παιδιών μας. Πιστεύουμε ότι το μάθημα της "Γλώσσας" είναι το σημαντικότερο, δίχως να υποτιμούμε κανένα άλλο μάθημα, διότι διδάσκεται περισσότερες ώρες και πάντα πρωινές, όπου η διάθεση και η αφομοιωτική ικανότητα των μαθητών είναι οι καλύτερες.

Με τα νέα βιβλία διαπιστώνουμε να χαράσσεται και νέα άποψη για το μορφωτικό αγαθό και για την ποιότητα της παρεχόμενης παιδείας. Μέχρι τώρα το μάθημα της "Γλώσσας" ήταν το μάθημα που ανακεφαλαίωνε όλα τα άλλα μαθήματα και τα ενοποιούσε, καθώς στην ύλη του υπήρχαν κείμενα από την Ιστορία, τα Θρησκευτικά, την Γεωγραφία, τη Φυσική, τη Λαογραφία, κείμενα αναφοράς στον πολιτισμό, στη λαϊκή σοφία, παροιμίες, γνωμικά και άλλα.

Αλήθεια γιατί με τα νέα βιβλία όλα αυτά υποχώρησαν;
Γιατί δεν πρέπει τα παιδιά μας να τρέφονται με τον πλούτο του πολιτισμού μας και της παραδόσεώς μας; Γιατί δεν πρέπει να προβάλλονται πρόσωπα-πρότυπα;
Γιατί δεν πρέπει να μαθαίνουν ότι ήρωας είναι αυτός που υπερβαίνει τον εαυτό του και προσφέρεται στην κοινότητα την οποία ανήκει;
Γιατί δεν πρέπει οι μαθητές μας να διαλέγονται με τις μεγάλες μορφές της πεζογραφίας μας και της ποιήσεώς μας και αντ΄αυτού να διδάσκονται τη γλώσσα τους από πενιχρά κείμενα εφημερίδων και περιοδικών;
Γιατί δεν πρέπει να ξεδιψάνε με το δημοτικό μας τραγούδι, με τη λαϊκή μας σοφία , ή με τους μύθους του Αισώπου;
Αλήθεια γιατί;
Γιατί πρέπει να τρέφονται με συνταγές μαγειρικής: ¨Μακαρόνια με κιμά¨ και ¨Φασολάκια λαδερά¨;

Πως θα εμπνεύσει ο δάσκαλος τους μαθητές του όταν έχει να διδάξει για μάθημα ¨Οδηγίες χρήσεως καφετιέρας¨ και ¨μικρές αγγελίες αγοραπωλησίας ακινήτων και σκαφών αναψυχής¨;

Πως θα αρματώσει τους μαθητές του να αντιμετωπίσουν αύριο γενναία τη ζωή και τις δυσκολίες της, όταν πρότυπα γενναιότητας είναι η γάτα που σβήνει πυρκαγιές και το παιδί που αναγκάζεται από τους γονείς του να πάει μόνο του στην κατασκήνωση, για να πάνε και αυτοί μόνοι τους διακοπές;

Κύριε Υπουργέ με πόνο ψυχής και αγωνία περισσή για το μέλλον των παιδιών μας και του τόπου μας, σας παρακαλούμε να ξεφυλλίσετε τα βιβλία των παιδιών σας, για να διαπιστώσετε ο ίδιος, με τι μορφώνονται τα παιδιά του ελληνικού λαού, με ποιες αξίες, με ποια πρότυπα.

Αναζητήστε κύριε υπουργέ ένα κείμενο που να προβάλλει μια αξία, ας πούμε την δικαιοσύνη, ή την τιμιότητα, ή την εργατικότητα, την αλληλεγγύη, τον αλληλοσεβασμό. Αναζητήστε ένα κείμενο που να φιλοσοφεί σχετικά με τη ζωή, με τον θάνατο, με τις δυσκολίες και την υπέρβασή τους.

Και τέλος αναζητήστε ένα κείμενο που να καλλιεργεί στα παιδιά μας την ελπίδα, την μεγίστη πασών των αρετών.
Τί ανθρώπους θέλουμε να προετοιμάσουμε με αυτά τα βιβλία;
Τί πολίτες θέλουμε να παραδώσουμε στην πολιτεία μας;
Απογυμνωμένους από αρετή, από ήθος, από γνώση της αλήθειας; Θέλουμε τέτοιους ανθρώπους;

Ας ετοιμαστούμε τότε να τρυγήσουμε τους καρπούς της αγωγής μας. Ας ετοιμαστούμε να υποδεχτούμε μόνο και μόνο Άτομα, Καταναλωτές και Καταθλιπτικούς ανθρώπους.

Εμείς οι δάσκαλοι με τα νέα βιβλία βιώνουμε την απόλυτη επικράτηση της ασημαντότητας και είμαστε αναγκασμένοι να προσφύγουμε στην δοκιμασμένη και προσφιλή μας μέθοδο του Κρυφού Σχολειού. Θα συνεχίσουμε να διδάσκουμε τις αξίες και τα πρότυπα που στήριξαν το Γένος μας στις δύσκολες στιγμές του, αιώνες τώρα. Έστω και εκτός διδακτέας ύλης θα διδάξουμε τον πολιτισμό μας, την Ιστορία μας, την πίστη μας και την εν γένει πνευματική μας συγκρότηση, γιατί το χρωστάμε σ΄αυτούς που πέρασαν, σ΄ αυτούς που θα ΄ρθουν.

Αξιότιμε κύριε υπουργέ, από τις πρώτες μέρες της θητείας σας εγγράψατε αυτήν στην Ιστορία, αποσύροντας το επαίσχυντο βιβλίο Ιστορίας της ΣΤ΄ Δημοτικού. Αυτό που επιχειρήθηκε όμως με το βιβλίο Ιστορίας, επιχειρείται, δυστυχώς, και με τα νέα βιβλία της ¨Γλώσσας¨: η αποδόμηση των αξιών.

Σας παρακαλούμε με το αίσθημα ευθύνης που σας κατέχει να πράξετε τα δέοντα. Η ευαισθησία σας είναι δεδομένη και αποδεδειγμένη. Αν δεν μπορείτε να αποσύρετε τα βιβλία της ¨Γλώσσας¨, πρέπει οπωσδήποτε να τα επανεξετάσετε και να επιστρέψουν σ΄αυτά τα νάματα του πολιτισμού μας και οι πανανθρώπινες αξίες του Γένους μας.

Σας ευχαριστούμε.

Οι δάσκαλοι
Σαμοΐλης Κωνσταντίνος
Κέλογλου Οδυσσέας
Γκιάτας Θωμάς
Νατσιός Δημήτριος
Μιχαήλ Αικατερίνη
Ζήσου Αθανάσιος
Κριεζής Ηρακλής

[Η επιστολή δεν έχει σταλθεί ακόμη - όποιος δάσκαλος επιθυμεί να την υπογράψει, παρακαλείται να επικοινωνήσει με τον Κώστα Σαμοΐλη στη διεύθυνση kosam500 @ yahoo . gr]

(Πηγή: http://neo.antibaro.gr/)

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΜΗΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΣΥΣΤΗΜΑΤΙΚΟΙ ΔΑΣΚΑΛΟΙ ΚΑΙ ΔΙΟΡΙΣΜΕΝΟΙ...ΑΛΛΑ ΩΣ ΚΛΗΡΙΚΟΙ ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΥΜΕ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ...ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΗΛΙΚΙΩΝ...ΑΡΑ ΚΑΙ ΜΕΣΩ ΠΑΙΔΙΚΩΝ ΚΑΙ ΝΕΑΝΙΚΩΝ ΣΥΝΤΡΟΦΙΩΝ, ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΜΕ ΛΙΓΑ ΠΑΙΔΙΑ...ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΗΣ ΥΠΟΧΩΡΗΣΗΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΑΓΑΠΩΝ ΚΑΙ ΔΥΝΑΤΟΤΉΤΩΝ, ΤΟΥ ΠΛΟΥΤΟΥ ΤΟΥ ΛΑΟΥ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΣΟΦΙΑΣ ΤΟΥ ΠΟΥ ΔΥΣΥΧΩΣ ΔΕΝ ΤΑ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ!
ΕΜΕΝΑ ΜΟΥ ΠΡΟΚΑΛΕΣΑΙ ΕΚΠΛΗΞΗ ΟΤΑΝ ΡΩΤΗΣΑ ΠΑΡΕΑ 15 ΠΑΙΔΙΩΝ Δ, Ε, ΣΤ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΗΡΩΕΣ ΤΟΥ 1821 ΚΑΙ ΔΕΝ ΗΞΕΡΕ ΚΑΝΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΝΕΝΑΝ...ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΓΙΑ ΕΜΑΣ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΕΙΝΑΙ ΑΝΕΥΘΥΝΑ...ΟΙ ΕΥΘΥΝΕΣ ΔΕ ΒΑΡΥΝΟΥΝ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΩΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΑΝΑΠΛΑΘΕΙ ΤΗΝ ΠΡΟΦΑΤΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΕΘΝΟΥΣ ΜΑΣΚΑΙ ΕΘΝΟΣ ΧΩΡΙΣ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΑ...ΠΕΘΑΙΝΕΙ!!!
Pristmonk Ier. L.

Ανώνυμος είπε...

ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΑΠΟΡΡΟΦΗΜΕΝΟΙ ΣΤΗΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΒΙΟΠΑΛΗ ΓΙΑ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΟΥΛΙΟΥ ΤΟ ΓΑΛΑ. ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΣΕ ΑΥΤΟΥΣ ΝΑ ΜΗΝ ΛΕΙΨΕΙ ΤΙΠΟΤΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΜΙΚΡΕΣ ΑΠΟΛΑΥΣΕΙΣ ΤΙΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑΣ……ΔΕΝ ΑΠΟΜΕΝΕΙ ΧΡΟΝΟΣ ΓΙΑ ΤΙΠΟΤΕ ΑΛΛΟ…….ΠΟΣΟ ΚΟΝΤΟΦΘΑΛΜΑ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ….ΚΥΡΙΕΥΜΕΝΟΙ ΑΠΟ ΤΟ ΕΥΔΑΙΜΟΝΙΣΜΟ ΚΑΤΑΝΑΛΩΝΟΥΜΕ ΧΩΡΙΣ ΟΡΙΑ…ΕΩΣ ΠΟΤΕ;….. ΜΗΠΩΣ ΗΡΘΕ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ;