Τετάρτη 21 Μαΐου 2008

Ο Άγιος Κωνσταντίνος ο Μέγας μία αμφιλεγόμενη προσωπικότητα.

Παραθέτω αποσπάσματα μιας απομαγνητοφωνημένης ομιλίας σχετικής με τον εορταζόμενο σήμερα άγιο Κωνσταντίνο και τις συκοφαντίες που εκτοξεύονται εναντίον του.
"Κωνσταντίνος ο Μέγας και η ιστορική αλήθεια"
Του π. Γ. Δ. Μεταλληνού, τ. Κοσμήτορα της Θεολογικής Σχολής του Πανεπ. Αθηνών
Ο π. Γεώργιος Μεταλληνός ξεσκεπάζει μια Δυτικόφερτη συνωμοσία των αρχαίων Παγανιστών, την οποία συνεχίζουν να συντηρούν σε συνεργασία Νεοπαγανιστές και Προτεστάντες

Όλο το κείμενο του π. Γεωργίου Μεταλληνού βρίσκεται στην ιστοσελίδα του Ο.Ο.Δ.Ε

παραθέτω αποσπάσματα....καλό είναι να την διαβάσετε όλη....είναι βέβαια λίγο μεγάλη.....

Η σωστή χρήση των πηγών

Είναι γεγονός ότι η στάση των ιστορικών απέναντι στο Μέγα Κωνσταντίνο είναι αντιφατική. Για άλλους υπήρξε μέγα αίνιγμα ή στυγνός δολοφόνος και καιροσκόπος, για άλλους δε, το μέγα θαύμα της ιστορίας. Αυτό συμβαίνει διότι επικρατούν συνήθως ιδεολογικά κριτήρια και παραταξιακές εκτιμήσεις ερήμην των πηγών. Ένα από τα μεγαλύτερα εγκλήματα στο χώρο της ιστορίας, που οδηγεί αυτόχρημα στην αυτοκατάργηση του ιστορικού και των ερευνών του, είναι η χρησιμοποίηση της ιστορίας με οποιεσδήποτε διασκευές της κατά το δοκούν, ώστε να χρησιμοποιείται για να αποδειχθούν πράγματα που ιστορικά δεν θεμελιώνονται. Ένα άλλο επίσης πρόβλημα είναι όχι μόνον η ιδεολογική χρήση της ιστορίας και των πηγών ακόμη, αλλά είναι και ο ιστορικός αναχρονισμός. Να επιχειρούνται δηλαδή ερμηνευτικές προσβάσεις στα ιστορικά γεγονότα και στα ιστορικά πρόσωπα μέσα από κρίσεις και προϋποθέσεις του παρόντος, του οποιουδήποτε παρόντος. Γνωρίζετε ασφαλώς όλοι ότι όταν συντάσσει κανείς μια ιστορική διατριβή και μάλιστα αν είναι διδακτορική διατριβή που είναι η σημαντικότερη εργασία ενός επιστήμονος, παραθέτει ένα εισαγωγικό ή πρώτο κεφάλαιο που αναφέρεται στην εποχή μέσα στην οποία τοποθετούνται τα θέματα με τα οποία ασχολείται. Αυτή η τοποθέτησις είναι απολύτως αναγκαία, σφαιρική από πάσης πλευράς τοποθέτηση, για να μπορεί κανείς τα συμπεράσματα τα οποία θα συναγάγει, να τα τεκμηριώνει και μάλιστα κατά τρόπον αναμφισβήτητον. Ο ιστορικός αναχρονισμός και η ιδεολογική χρήση της ιστορίας, επαναλαμβάνω, είναι από τις μεγαλύτερες αρρώστιες των ασχολουμένων με την ιστορία, στην εποχή μας περισσότερο.................................................................................................................................................
Οι πηγές

Μιλώντας για τον Μέγα Κωνσταντίνο, ποιες είναι οι πηγές από τις οποίες αντλούμε πληροφορίες; Ο σύγχρονος ιστορικός, ο πατέρας της εκκλησιαστικής ιστορίας, είναι ο ιστορικός Ευσέβιος, ο οποίος συνεδέετο με φιλικούς δεσμούς με τον Μέγα Κωνσταντίνο και γι’ αυτό το λόγο και οι δικές του πληροφορίες πρέπει να κρίνονται και να διασταυρώνονται με άλλες πηγές. Αν δεν μπορούν να διασταυρωθούν παραμένουν ως μαρτυρίες αλλά που δε μπορεί να τις επικαλείται κανείς και να υποστηρίξει αυτό το οποίον θέλει.
Ένας άλλος σύγχρονος ιστορικός, φίλος του γιου του Κωνσταντίνου, του Κρίσπου, ήταν ο Λακτάντιος. «Περί του θανάτου των διωκτών», του Χριστιανισμού προφανώς, έχει γράψει. Είναι όμως και ο άγιος Γρηγόριος ο θεολόγος ο οποίος εις τα έπη του ασχολείται με τις δύο Ρώμες, την Παλαιά και τη Νέα Ρώμη. Θεωρεί την δευτέρα, Νέα Ρώμη, ως σύνδεσμο Ανατολής και Δύσεως, θα επανέλθω σ’ αυτό. Αυτές είναι οι ασφαλέστερες, σύγχρονες πηγές.………………………………………………………………………………………………………………
Ζώσιμος

Από την άλλη πλευρά, πηγή που περιέχει όποιο αρνητικό στοιχείο επαναλαμβάνεται μέχρι σήμερα για τον Μέγα Κωνσταντίνο, είναι ο ειδωλολάτρης, ο εθνικός και φανατικός μάλιστα ειδωλολάτρης ιστορικός, ο Ζώσιμος. 425 περίπου με 518. Γράφει δηλαδή ένα, ενάμιση αιώνα μετά τον Μέγα Κωνσταντίνο.
Ο Ευσέβιος όπως είπαμε είναι ο πατέρας της Εκκλησιαστικής ιστορίας και κοιμάται, αποθνήσκει, περί το 339, 340. Το 337 πεθαίνει ο Μέγας Κωνσταντίνος, άρα είναι σύγχρονος. Ο Zώσιμος ήταν φανατικός οπαδός της αρχαίας θρησκείας και έγραψε το έργο «Ιστορία Νέα» που αρχίζει από τον Αύγουστο και τελειώνει το 410, σε έξι βιβλία. Οι πηγές του είναι παγανιστικές. Οι πληροφορίες τις οποίες δίδει δεν διασταυρώνονται. Αλλά εκείνοι που θέλουν να εκμεταλλευτούν την περίπτωση εναντίον του Μεγάλου Κωνσταντίνου, αντλούν συνεχώς από αναπόδεικτα στοιχεία τα οποία παραδίδει ο Ζώσιμος. Βλέπετε πως προσπαθώ να μείνω αντικειμενικός, δεν είναι αν εμάς μας ενδιαφέρει ο Κωνσταντίνος να φανεί καλός ή κακός. Το πρόβλημα στην έρευνα είναι τι λέγουν οι πηγές. Επομένως, και ο Ευσέβιος σε πολλά σημεία πρέπει να δεχθεί αυτή τη διασταύρωση για το έγκυρο των πληροφοριών του, αλλά πολύ περισσότερο ο Ζώσιμος που είναι και μεταγενέστερος……………………………………………………………………………………………………………

Διαφωτιστές


Οι Διαφωτιστές λοιπόν, ο Γίββων, ο Βολταίρος. Ο Βολταίρος συνεχώς απορρίπτει το Βυζάντιο ο δε Γίββων ακόμη και στον τίτλο του βιβλίου του, ναι μεν δεν αρνείται ότι το όνομα της αυτοκρατορίας δεν είναι Βυζάντιο αλλά είναι Νέα Ρώμη, είναι συνέχεια από πλευράς πολιτικής και εδαφικής αλλά όχι και πολιτιστικής και πνευματικής, της παλαιάς Ρώμης, μιλεί για την Decline and Fall of the Roman Empire. Δηλαδή είναι το κατρακύλισμα και η πτώση της Ρωμαϊκής αυτοκρατορίας. Κι αυτό οφείλεται κατ’ αυτόν, κατά τον Γίββωνα, στον Χριστιανισμό. Το έργο του είναι σπουδαίο, αλλά όταν έχει συγκεκριμένη προοπτική, καταλαβαίνετε το βασικό μειονέκτημά του. Στη διαστροφή των πνευμάτων κατά τον Παπαρηγόπουλο, ουκ ολίγον συνετέλεσε και η παπική αρχή. Μπορεί να είναι ο Μέγας Κωνσταντίνος αναγεγραμμένος εις το αγιολόγιο του παπισμού (σημ. ΟΟΔΕ: τουλάχιστον στους Ουνίτες), αλλά δεν παύει να μισείται ή να τον αποστρέφονται οι ρωμαιοκαθολικοί επειδή μετέφερε την πρωτεύουσα στη Νέα Ρώμη και οδήγησε στην αφάνεια την Παλαιά Ρώμη. Αν γινότανε κάτι τώρα σε μας, λέγω τώρα μια σκέψη, η πρωτεύουσα να μεταφερθεί στη Θεσσαλονίκη, τι θα κάναμε κύριε δήμαρχε εμείς, οι χαμουτζήδες, όπως μας λένε οι βόρειοι, σ’ αυτή τη μεταβολή;……………………………………………………………………………………………………………..
Κατηγορίες από τον Ζώσιμο

Αυτά είναι τα τυπικά ιστορικά. Ο Κωνσταντίνος κατηγορήθηκε από τον Ζώσιμο για τη δολοφονία και εξόντωση των αντιπάλων του.
Τι μαρτυρούν οι πηγές; Κάποια πράγματα τα οποία λέγονται από τους αντιπάλους του, και μάλιστα το Ζώσιμο που είναι η πηγή των συκοφαντιών κατά του Κωνσταντίνου, μένουν στο χώρο του θρύλου. Όταν είναι κάτι αναπόδεικτο το αναφέρει μεν ο ιστορικός όπως κάνω και ’γω τώρα, χωρίς όμως να μπορεί να στηρίξει οποιαδήποτε συμπεράσματα σε αμέριστες υποθέσεις ή σκέψεις.

Η περίπτωση του Μαξιμιανού
Η περίπτωση του Μαξιμιανού, για να μείνω σε μερικά χαρακτηριστικά παραδείγματα. Ο Μαξιμιανός ήθελε να γίνει αύγουστος, αυτοκράτορας και διώχθηκε από τον γιο του Μαξέντιο. Έτσι κατέφυγε στην κόρη του, ήταν πεθερός του Κωνσταντίνου, στην κόρη του Φαύστα και ζήτησε προστασία από τον Κωνσταντίνο. Το 310 όμως οργάνωσε συνωμοσία και κίνημα για ανατροπή του Κωνσταντίνου. Αυτή ήταν η κατάσταση της εποχής. Ξέρετε, κανείς, όσο μεγάλος κι αν είναι, δε μπορεί να πάψει να είναι τέκνο της εποχής του. Γι’ αυτό σας είπα ότι όταν εφαρμόζεται ο λεγόμενος ιστορικός αναχρονισμός, είναι αποτυχία της ιστορικής έρευνας. ……………………………………………………………………………………………………………
Κρίσπος – Φαύστα
Χαρακτηριστικότερες από αυτές – να ολοκληρώσω αυτές τις αναφορές – είναι η περίπτωση του γιου του του Κρίσπου και η περίπτωση της Φαύστας, της δεύτερης συζύγου του. Το 316 γιόρταζε τα δέκα χρόνια της ανόδου του εις τον θρόνο, στα ανάκτορα. Και εξαπλώνεται αυτόματα η είδηση ότι συνελήφθη ο Κρίσπος και εφυλακίσθη εις την φυλακήν της Πόλας εις την Ίστρια – από εκεί κατήγετο ο Ιωάννης Καποδίστριας και η οικογένειά του, την Ίστρια. Ο Κρίσπος ήταν ένας σοβαρός και αξιοπρεπής νέος με πολλά ηγετικά χαρίσματα. Δεκαεπτάχρονος, είχε περιβληθεί ανώτατα στρατιωτικά αξιώματα και ήταν μάλιστα και αρχηγός του στόλου της αυτοκρατορίας. Μη σας φαίνεται περίεργο, ο Γκουαρνέ της Ιωσηφίνας, ο θετός γιος του Ναπολέοντος, δεκαέξι χρονών ηύρε να καταλάβει τα Επτάνησα με τους δημοκρατικούς Γάλλους. Εδώ φαίνεται το μίσος της Φαύστας. Ο Κρίστπος υπερτερούσε έναντι των τριών δικών της γιων. Ετίθετο θέμα διαδοχής. Επίσης η αγία Ελένη, αγαπούσε τον Κρίσπο για τα προσόντα, της θύμιζε τον γιο της στα νεανικά του χρόνια. Γίνεται μια σατανική ενέργεια. Ένα μήνα πριν από τον θάνατο του Κρίσπου ο Μέγας Κωνσταντίνος είχε εκδώσει ένα νόμο εναντίον της μοιχείας. Μοιχεία με έγγαμη γυναίκα, όχι απλώς πορνεία. Η τιμωρία ήταν ο θάνατος. Με ψευδομάρτυρες κατηγορήθηκε από την Φαύστα ο Κρίσπος, πρώτον για συνωμοσία εναντίον του Κωνσταντίνου και δεύτερον ότι της επετέθη, στη μητριά του δηλαδή, με ανήθικους σκοπούς. Ο Ζώσιμος, προσέξτε, ο ειδωλολάτρης ιστορικός, και ο Ιωάννης Ζωναράς τον δωδέκατο αιώνα δέχονται ως αβάσιμες τις πληροφορίες και όλοι οι σοβαροί ερευνητές δέχονται ότι αυτά μένουν στο χώρο του θρύλου. Δεν μπορεί να συναγάγει κανείς σοβαρά συμπεράσματα. Το δίλημμα που είχε ο Κωνσταντίνος σε αυτή την περίπτωση ήταν ανάλογο εκείνο ενός μεγάλου νομοθέτη του ελληνισμού. Τον έβδομο αιώνα ο Ζάλευκος – Ζάλευκος σημαίνει Πάλευκος, όμως λέμε ζάπλουτος (παρακαλώ όσους δεν το ξέρουν να μη λένε ζάμπλουτος – ζα σημαίνει πάρα πολύ, ζάπλουτος και ζάλευκος). Ο Ζάλευκος είναι σύγχρονος του Χαμουραμπί, ή Χαμουράμπι και εκδίδει την πρώτη ελληνική νομοθεσία – είναι αρχαιότερος του Σόλωνος. Είχε λοιπόν ένα νόμο που έλεγε: ο κατηγορούμενος και συλλαμβανόμενος για μοιχεία καταδικάζεται με την εξόρυξη των δύο οφθαλμών. Ο πρώτος που συνελήφθη για μοιχεία ήταν ο γιος του Ζαλεύκου. Έρχεται λοιπόν ο βασιλεύς, όπως ο Κωνσταντίνος ανώτατος δικαστής, να δικάσει. Τι να κάνει; Να τυφλώσει το γιο του που ο στρατός τον ήθελε ως διάδοχό του και η εκκλησία του δήμου; Ρωτάει λοιπόν σοφότατα ο Ζάλευκος την σύναξη: πόσα μάτια απαιτεί ο νόμος στην περίπτωση αυτή ως τιμωρία; Και του είπαν δύο. Ε, λέει, ένα μάτι του γιου μου και ένα μάτι δικό μου. Τυφλώθηκε και αυτός κατά το ένα μάτι για να μην καταδικάσει με την εξόρυξη των δύο οφθαλμών το γιο του……………………………………………………………………………………………………………
Η στάση του Μ. Κωνσταντίνου έναντι της ειδωλολατρείας

Ποια ήταν η στάση τώρα του Κωνσταντίνου έναντι της ειδωλολατρίας. Ένα χρόνο μετά τη Σύνοδο της Νικαίας το 326, ο Κωνσταντίνος έρχεται στη Ρώμη για να γιορτάσει τα εικοσάχρονα της Βασιλείας του, τα δεύτερα δεκενάλια. Κλήθηκε στο Καπιτώλιο να συμμετάσχει σε μια στρατιωτική, ειδωλολατρική γιορτή και να προσφέρει τις νενομισμένες θυσίες. Αρνήθηκε. Καταλαβαίνετε, έπεσε ως κεραυνός εν αιθρία η άρνηση του αυτοκράτορος να τελέσει τα καθήκοντά του ως εθνικός, ως ειδωλολάτρης αυτοκράτορας. Μάλιστα πρέπει να ξέρουμε, θα το πω παρενθετικά, γιατί εδιώκετο ο Χριστιανισμός, κυρίως τους τρεις πρώτους αιώνες; Αλλά δεν σταμάτησαν ποτέ οι διωγμοί αυτοί, μέχρι σήμερα. Εδιώκετο διότι δεν απεδέχετο άλλες θεότητες. Η φράσις της λειτουργίας: «εις Άγιος, εις Κύριος, Ιησούς Χριστός», κατά τους μεγάλους λειτουργιολόγους, εισήλθε εις την θεία λειτουργία ήδη από τον πρώτο αιώνα. «Εις Άγιος», ήταν απάντηση στους Εβραίους’ ένας είναι ο Άγιος που αγιάζει, ο Τριαδικός Θεός. «Εις Κύριος», ένας βασιλιάς, ένας αυτοκράτορας, απευθύνεται στους Ρωμαίους. Ένας είναι εκείνος ο οποίος είναι ο βασιλιάς ο δικός μας. Κι αυτό το επαναλαμβάνει το 160 περίπου στη δίκη του, ο άγιος Πολύκαρπος, επίσκοπος Σμύρνης. Τι του είπε ο Στάτιος ο Κονδράτιος, ο διοικητής της Σμύρνης; «Ώμοσον του Καίσαρος Τίτου». Θυσίασε στο άγαλμα του Καίσαρα. Διότι ο Καίσαρ ήταν Θεός επί της γης………………………………………………………………………………………………………………

Ο Κωνσταντίνος συνέβαλε στη νίκη του Χριστιανισμού. Ένα τεράστιο εγκληματικό λάθος – μακάρι να οφείλεται σε άγνοια – είναι το διαθρυλούμενο και επαναλαμβανόμενο πολλάκις ότι ο Μέγας Κωνσταντίνος ανεκήρυξε επίσημη θρησκεία το Χριστιανισμό – άπαγε της βλασφημίας! Αυτό θα γίνει στις 28 Φεβρουαρίου του 380 από τον Ισπανικής προελεύσεως και θερμόαιμο αυτοκράτορα τον Θεοδόσιο τον Α’, αλλά όχι από τον Κωνσταντίνο. Ο Κωνσταντίνος εξησφάλισε ελευθερία σε κάθε θρήσκευμα, οπότε και οι Χριστιανοί απέκτησαν το δικαίωμα να λατρεύουν ελεύθερα το Θεό τους. Όχι ότι ο Χριστιανισμός ανακηρύχθηκε επίσημη θρησκεία του Κράτους. Αυτό είναι τεράστιο ιστορικό λάθος και ψέμα συγχρόνως. Ο Κωνσταντίνος ο Παπαρηγόπουλος λέγει ότι «προς τον Χριστιανισμό ο Κωνσταντίνος ηδύνατο να πολιτευτεί και άλλως ή όπως επολιτεύθη, ηδύνατο να μην προστατεύσει και να τον καταδιώξει». Άρα μόνο σε μεταφυσικές, κυρίως υπερφυσικές παρεμβάσεις μέσα στην καρδιά του Κωνσταντίνου βλέπει ο Παπαρηγόπουλος την στάση του έναντι των Χριστιανών. Και κάτι σημαντικό. Κανείς πολιτικός δεν στηρίζεται ποτέ εις την μειοψηφία αλλά πάντα στην πλειοψηφία. Είτε για να επιτύχει στις εκλογές είτε για να επιτύχει τους δικούς του στόχους. Και η εποχή που ο Μέγας Κωνσταντίνος μέχρι την Α’ Οικουμενική Σύνοδο που δείχνει το ενδιαφέρον του για τον Χριστιανισμό, ποιος ήταν ο αριθμός των Χριστιανών στην Αυτοκρατορία; Οκτώ με δέκα τοις εκατό. Αυτό το μαρτυρεί σε μια σπουδαιότατη εργασία του ο Άντολφ φον Χάρμερ, ένας μεγάλος ιστορικός φιλευθέρας ιδεολογίας εις την Ευρώπη, εις την Γερμανία «Η εξάπλωσις του Χριστιανισμού κατά τους πρώτους αιώνες». Οκτώ με δέκα τοις εκατό. Μειοψηφία ήσαν αυτή την εποχή οι Χριστιανοί…………………………………………………………………………………………………………..
Το διάταγμα των Μεδιολάνων

Το διάταγμα των Μεδιολάνων, ο Λακτάντιος το περιέχει στο έργο του και ο Ευσέβιος εις την Ιστορία του. Τι περιείχε το διάταγμα. Παρείχε ελευθερία λατρείας. Γενικά, σε κάθε θρησκεία. Κατήργησε τους νόμους οι οποίοι ίσχυαν εναντίον των Χριστιανών και οι τόποι λατρείας – που τους είχαν αρπάξει οι ειδωλολάτρες – επεστράφησαν στους Χριστιανούς. Ή, όπου δεν ήταν δυνατό αυτό, οι Χριστιανοί έπαιρναν αποζημίωση για τους τόπους λατρείας που είχαν αρπαγεί. Είπαμε για την Α’ Οικουμενική Σύνοδο. Ανύψωσε συγχρόνως τον ελληνισμό σε πολιτική και εκπολιτιστική δύναμη. Τεράστια προβλήματα. Ο Κωνσταντίνος χρησιμοποιεί τη γλώσσα της Ρωμανίας, της αυτοκρατορίας, της Ελληνικής δηλαδή αυτοκρατορίας η οποία εκτεινόταν απ’ τη Δύση μέχρι το βάθος της Ανατολής. Οι γλώσσες ήταν δύο, λατινικά και ελληνικά. ……………………………………………………………………………………………………………..

Έργα του Μ. Κωνσταντίνου

Ανέτρεψε την πορεία της ιστορίας, με τις θρησκευτικές και αστικές αλλαγές τις οποίες επέφερε. Μια απ’ αυτές ήταν η απελευθέρωση, η δυνατότητα στους δούλους να γίνουν απελεύθεροι. Δεν καταργεί τη δουλεία, δηλαδή δεν ήταν δυνατόν να καταργηθεί, αλλά όπως ο απόστολος Παύλος με την προς Φιλήμονα επιστολή, αλλάζει το περιεχόμενο της δουλείας. Γίνεται αδελφός ο δούλος. Γίνεται δηλαδή συνεργάτης κι όπως εμείς οι δημόσιοι υπάλληλοι κύριε πρόεδρε δεν είμαστε δούλοι κανενός – όποια στιγμή θέλουμε λέμε τα βροντάω και φεύγω – κατά τον ίδιο τρόπο, όταν ο δούλος ανεγνωρίζετο ως άνθρωπος, ως ανθρώπινον πρόσωπον, δεν ήταν πλέον δούλος αλλά συνεργάτης προς τους πρώην κυρίους του. Είναι ο πρώτος έπειτα Ρωμιός αυτοκράτορας, δηλαδή ορθόδοξος αυτοκράτορας στην Ιστορία, με ποιαν έννοια: είναι αυτός ο οποίος χτίζει τη Νέα Ρώμη, τη νέα πρωτεύουσα. Από το 326 αρχίζει η αναζήτηση πόλεως – δεν ικανοποιείτο με το λατινόφωνο περιβάλλον της Δύσεως και κατάλαβε ότι η τύχη της αυτοκρατορίας μετεφέρετο πλέον στην ανατολή. Εκεί θα έτρεχε το μεγάλο παιχνίδι που το έπαιξε για χίλια εκατό χρόνια και περισσότερο – μέχρι σήμερα το παίζει, οικουμενικά. Ο Ελληνισμός διατηρεί την οικουμενικότητά του συνδεδεμένος πνευματικά με τη Νέα Ρώμη, με το Οικουμενικό Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως. ……………………………………………………………………………………………………………

Για να καταλάβετε γιατί τον τιμάμε ως ορθόδοξο, ανοίξτε το μηναίο της 21ης Μαΐου για να δείτε τις ακολουθίες, τα τροπάρια που αναφέρονται στον άγιο Κωνσταντίνο και στην αγία Ελένη. Πρώτος λόγος: «ως ο Παύλος ουρανόθεν την κλήσην εδέξατο.» Όταν ο απόστολος Πέτρος επήγενε εις τον Κορνήλιον, έλεγεν εις τον Χριστόν :«μα που να πάω;» που του εμφανήσθη σε όραμα. Και του έλεγε « α ο Θεός εκαθάρισε, συ μη κοίνου » - μη μολύνεις τα πράγματα που ο Θεός εκαθάρισε. Και όταν πήγε στον Κορνήλιο τον εκατόνταρχο τον Ρωμαίο, τον βρήκε να έχει θεοπτικές εμπειρίες. Οπότε, τα είχε ετοιμάσει όλα ο ίδιος ο Θεός! Και τότε ο Πέτρος υποχώρησε και έκανε αυτό που έπρεπε να κάνει, να βαπτίσει τον Κορνήλιο, που είχε χρόνο μπροστά του ζωής για να βαπτιστεί. Επομένως, και στην περίπτωση αυτή, ο Μέγας Κωνσταντίνος, «ουρανόθεν την κλήσην εδέξατο», όπως ο απόστολος Παύλος. Αυτό είναι σημαντικότατο. Βέβαια, κάποιος μου έλεγε, μα είναι βέβαιο; Αφού φτάνει στα όρια του θρύλου, κι αυτό μολονότι έχουμε αρχαίες πηγές που μαρτυρούν το όραμα ή το θεοπτικό βίωμα που έζησε ο Μέγας Κωνσταντίνος. Εμένα με ενδιαφέρουν, σεβαστοί πατέρες, τα αγιολογικά κριτήρια της Εκκλησίας. Που στηριζόμαστε. Όχι βοήθησε, έδωσε, έχτισε καμπαναριά και ναούς και άλλα.

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Ο Θεσμός της χρηματικής εγγύησης στη Γνωσιακή Συμπεριφοριστική Θεραπεία (ακούσατε καλά, διαβάστε το παρακάτω με τα λόγια της θεραπεύτριας που το αναλύει και στη συνέχεια υπάρχει για πρακτική ένα θεατρικό έργο):


Το αντικείμενο της εγγύησης θα επιστραφεί μετά το τέλος της θεραπείας….
…………..
Μα και αυτός είναι ο ρόλος της χρηματικής προκαταβολής, δηλαδή αν εσείς για κάποιο λόγο, κάτι θυμώσετε, αυτό που λέγαμε την προηγούμενη φορά, ή δεν είστε πολύ καλά, έχετε κατάθλιψη και αποφασίσετε στο ξαφνικό να σταματήσετε, το οποίο δεν θάτανε καλό για σας στο ξαφνικό. Λοιπόν ποια είναι η διαφορά το να σκεφτείτε αχ αν το σταματήσετε στο ξαφνικό δεν θα πάρετε καθόλου το αντικείμενο; Ενώ στην άλλη περίπτωση…
…………..
Φαγωθήκατε με το Rolex!
……………
Ναι το είπα, αλλά…
………..
Επειδή είναι πολύ ακριβό….

Ναι…
…..
Η ερώτησή μου ήταν η εξής….
………
Ναι αλλά εδώ όμως είναι και το όλο πιο επίλυτο και αποτελεσματικό σχήμα του να υπάρχει, ότι από τη μια μεριά δεν χάνετε κάτι, από την άλλη όμως υπάρχει ένα πρόχωμα ότι από την απόφασή σας την ξαφνική, αυτή η απόφαση, να της δοθεί κάποιος χρόνος να αναθεωρηθεί. Αν σας πιάσει μια κατάθλιψη, να υπάρχει αυτός ο αρκετός χρόνος κάπου λίγο να το ξεπεράσετε ερχόμενος για ακόμα δυόμισι μήνες, ακόμα και αν δεν έχετε τόση διάθεση. Ή αν είστε θυμωμένος να πιεστείτε να έρθετε ακόμα και αν είστε με σκοπό αυτός ο θυμός να σας φύγει. Όχι δηλαδή που πήρατε μια ξαφνική απόφαση θυμώσατε και κλειστήκατε στο καβούκι σας. Αλλά και ότι αναγκάζεστε μια και σώνει και καλά τ άχετε πληρώσει νάρχεστε, ώστε να δουλέψουμε λίγο αυτό το θυμό. Εδωπέρα γι’ αυτό είναι το θέμα ότι να υπάρχει το πρόχωμα το χρηματικό γιατί στις άλλες περιπτώσεις (π.χ. που έχει δοθεί μια πολύτιμη γούνα) του αντικειμένου είναι ένα αντικείμενο που πάει, το αντίστοιχο ξέρετε ποιο θάταν; Να σας πώ: Μου το λέτε τώρα, ξαφνικά; Το αντίστοιχο θάταν να σας πω Κοιτάχτε θα σας το δώσω αλλά μετά από τους μήνες που εγώ θεωρώ ότι χρειάζεστε ακόμα να κάνετε θεραπεία.. Πόσο…. Έτσι κι αλλιώς το χρηματικό τα 500 Ευρώ ήτανε για 3 μήνες.. Τι 3 μήνες, για 2 ½ μήνες.
…….
Ωραία το ρολόϊ, 3.000 Ευρώ, αντιστοιχούν σε πόσες βδομάδες θεραπείας……. 50 φορές, 50 βδομάδες ίσον ένας χρόνος. Είναι λοιπόν σαν να σας λέγω, αν εγώ έχω πάρει την εγγύηση του ενός ρολόϊ, κανένα πρόβλημα, απλώς για τις επόμενες 50 βδομάδες ,, χα, χα, θα ερχόσαστε στη θεραπεία. Και αυτή είναι η ………
…..
Θα πληρώνετε τις θεραπείες…..
………
Ναι αλλά θα την κάνετε τη θεραπεία, δεν θα πληρώσετε τη θεραπεία χωρίς να την κάνετε..
………….
Αν είχατε το ενέχυρο…. Αν εσείς μου δίνατε το Rolex, και μου λέτε………..
……………….
Κοιτάξτε, μα η λογική ήταν ότι επειδή το Rolex κάνει αρκετά χρήματα, θυμάστε που σας είχα πεί ότι συνήθως χρησιμοποιείται ένα ποσό γύρω στα 2.000 Ευρώ, έτσι; .. το οποίο περίπου αντιστοιχεί σε ένα εξάμηνο. Σκεφτείτε τα 1.500 Ευρώ αντιστοιχούν σε 6 μήνες. Λοιπόν, εκτός της περιπτώσεως που συμβεί ένα έκτακτο γεγονός, ότι η θεραπεία σας, εκ των πραγμάτων, δεν μπορεί να διαρκέσει λιγότερο από 1 χρόνο. Όταν ξεκινάμε τη θεραπεία λέμε, στην περίπτωσή σας, δεν υπάρχει περίπτωση σε λιγότερο από ένα χρόνο, νάχετε ένα αποτέλεσμα. Το ενέχυρο που μου δίνετε αντιστοιχεί σε χρήματα που θα δώσετε ένα χρόνο, ώστε εσείς να δεσμευτείτε και να μη φύγετε πριν από τον ένα χρόνο.
…………….
Όχι, όχι. Αλλά θέλω να πω ως μίνιμουμ.
……………
Και απλά είπα ότι εσείς έχετε… Θέλω να πω ως μίνιμουμ και γι’ αυτό μιλούσα για την εγγύηση που αντιστοιχεί σε ενός χρόνου θεραπεία. Ε. έλεγα λοιπόν προγράμματα λοιπόν που είναι προγράμματα συγκεκριμένα ενός χρόνου, το ενέχυρο αντιστοιχεί σε ενός χρόνου χρήματα, και δίνεται και μετά τη λήξη της θεραπείας. Αυτό λέω πολύ απλά, όταν η θεραπεία είναι ενός συγκεκριμένου χρόνου. Λοιπόν, τώρα στη δικιά μας περίπτωση, είχαμε μειώσει το ποσό στους 2 ½ μήνες. Λοιπόν. Και είχα πει το εξής. Είναι σίγουρο ότι στους 2 ½ μήνες δεν είναι αρκετοί. Αλλά σας δίνω εσάς ένα flexibility ώστε αν για τον οποιοδήποτε λόγο, θέλετε προτού εγώ θεωρήσω ότι είναι κατάλληλος χρόνος να σταματήσετε, νάχετε αυτό το δικαίωμα, αλλά να μην τον έχετε το δικαίωμα και να το κόψετε έτσι ξαφνικά προτού περάσουν 2 ½ μήνες … αντί για ένα χρόνο που το κομμάτι της εγγύησης. Και για το λόγο ότι είναι, θα ήταν, πάρα πολύ ψηλό το ποσό για σας, για ένα χρόνο να τα δώσετε προκαταβολικά., το ποσό. Αλλά και γιατί μ’ αυτόν τον τρόπο εξασφαλίζουμε αν μη τι άλλο, μέσα σ’ αυτό το διάστημα των 2 ½ μηνών που έχετε εσείς ήδη πληρώσει, να μπείτε σε μια διαδικασία ν΄αλλάξετε γνώμη. ‘Ότι ή να σας περάσει η έντονη κατάθλιψη, και επομένως να μπείτε σε μια διαδικασία ν’ αλλάξετε γνώμη. Ή να σας περάσει η έντονη κατάθλιψη και επομένως να μπείτε σε μια διαδικασία να το ξαναπαλαίψετε, ώστε να ολοκληρωθεί η θεραπεία. Γιατί βάζουμε λοιπόν το κομμάτι και της δικιάς σας βούλησης εκεί, διότι πως επίσης θα επηρεαστεί η θεραπεία, γιατί ο σκοπός της θεραπείας είναι και εσάς να σας βοηθήσει ώστε να αισθανθείτε καλύτερα. Όχι να σας δεσμεύσει σε κάτι, με εξωγενείς, ααα, έτσι, γιατί αυτό δεν θα ωφελήσει μακροπρόθεσμα τη δικιά σας ψυχολογική υγεία (sic).
…………..
Και γι’ αυτό λοιπόν δεν μπαίνουμε σε αυτή τη διαδικασία. Το ενέχυρο που συζητάγαμε ήταν κάτι που το έχει ήδη ο πελάτης. Είναι κάτι δικό του. Δεν το έχει αγοράσει επί τουτου για τη θεραπεία.
……………..
Χα, χα, μετά που το παίρνετε το χρησιμοποιείτε μετά εσείς, δεν είναι κάτι που το αγοράζετε και μετά σας είναι άχρηστο εσάς. Άρα το αφήνουμε αυτό, γιατί δεν συμβαίνει κιόλας. Για να γίνουμε ξεκάθαροι ποτέ κανείς δεν αγοράζει κάτι που του είναι άχρηστο για να το δώσει στο θεραπευτή του και μετά να το πάρει πίσω. Είναι κάτι το οποίο υπάρχει ήδη.
……………….
Ναι αλλά αυτό που συμβαίνει είναι ότι ορίζουμε εμείς όταν μου δίνετε το ενέχυρο, και ξεκινάει η θεραπεία, ορίζουμε ένα χρονικό διάστημα, το οποίο θα κρατήσει η θεραπεία. Και με βάση αυτό το χρονικό διάστημα ορίζουμε και το ποσό του ενεχύρου.
………….
Σκεφτείτε το εξής. Μου δίνετε ένα ενέχυρο που αντιστοιχεί σε ένα χρόνο και έχουν περάσει 10 μήνες. Και σεις…. αλλά ….. εσείς λοιπόν μου έχετε δώσει αυτό το ενέχυρο γιατί σας έχω πεί ότι αυτό το ενέχυρο αντιστοιχεί σε ένα χρόνο θεραπείας. Αυτή τη στιγμή δεν έχουμε αποφασίσει πόσο θα διαρκέσει η θεραπεία, αλλά εσείς δεσμεύεστε για τον ένα χρόνο, το ενέχυρο έτσι κι αλλιώς δεσμεύει για ένα χρόνο, γιατί ένα χρόνο αντιπροσωπεύει. ……. Όχι γιατί και μετά αυτό γίνεται σε όλα τα παραδείγματα που σας είπα του ενεχύρου (της κόλλησε το ενέχυρο- δεν άνοιξε ποτέ ένα λεξικό να δει τι είναι το ενέχυρο; Και αυτοί οι συνάδελφοί της, τους τρέχαν τα σάλια που την έβλεπαν και δεν τη διόρθωναν;) ότι αν υπάρχει … σας είπα για παράδειγμα τα κέντρα αδυνατίσματος για βουλιμία (μπα, υπάρχουν;) που για ένα χρόνο .. τώρα αν εσείς στο δέκατο μήνα πείτε ότι θέλω να τελειώσω πιο γρήγορα απ’΄ τους δώδεκα, υποχρεωνόσαστε να κάνετε κι άλλους δύο ακόμα, μέχρι να ολοκληρωθεί ο χρόνος………
………………….
Χα, χα, χα,……….
…………
Α, δηλαδή εφόσον εσείς θα είχατε προπληρώσει για δύο τρείς μήνες εγώ δεν θα έδειχνα ενδιαφέρον, με σκοπό τι;………. Μα, για ένα λεπτάκι, δηλαδή εμένα δεν θα με συνέφερε να προχωρήσει η θεραπεία ώστε να υπάρχουν, γιατί έτσι κι αλλιώς δεν θα κρατούσε μόνο δυόμισι μήνες, άρα να τη συνεχίσω όσο γίνεται περισσότερο και όλες αυτές τις πτυχές και λοιπά και λοιπά και να βρούμε όλα αυτά, ώστε να κρατήσει πάνω από δυόμισι μήνες; Αν εσείς δεν είστε ευχαριστημένος με το γεγονός ότι δεν πάει καλά η θεραπεία (Θεέ μου, τελείωσε Πανεπιστήμιο) μπορείτε να μου πείτε αυτό που έλεγα, ότι ξέρετε θέλω να τελειώσουμε τώρα τη θεραπεία. Άρα μόνο δυόμισι μήνες θα κάνετε υπομονή, άρα εγώ δεν έχω να λαμβάνειν άλλα χρήματα, ό,τι πήρα δυόμισι μήνες μόνο. Άρα με το να μην είσαστε εσείς ευχαριστημένος με τη θεραπεία, έ, μόνο δυόμισι μήνες θα κερδίσω. Με το νάστε ευχαριστημένος θα κερδίσω ένα χρόνο περίπου (και με λίγο τραινάρισμα.. δύο χρόνια)… Αν το πάτε με αυτή τη λογική την ωφελιμιστική.
…………….
Έχοντας σκεφτεί όμως με αυτό τον τρόπο, η απάντηση είναι ότι δεν στέκει, γιατί, γιατί να είμαι ευχαριστημένη μόνο με δυόμισι μήνες, νάχω ένα πελάτη που θάναι τόσο δυσαρεστημένος, που απλά θα μου πεί ότι κοιτάχτε θέλω να τελειώσω τώρα, άντε κάντε μου ότι θέλετε τώρα τους επόμενους δυόμισι μήνες που έχω πληρώσει και γειά σας; Ενώ όμως αν όμως προσπαθώ, όσο προσπαθούσα και πριν θα πάρω, νάχω την καλή θεραπευτική σχέση, να κάνω διάφορα βήματα, Αντί για δυόμισι μήνες να κάνω ένα χρόνο, πιο πολύ, άρα δεν με συμφέρει περισσότερο αυτό από το να σας δυσαρεστήσω, να μην προσπαθώ τόσο πολύ και μετά από δυόμισι μήνες να μου φύγετε; Αλλά ακόμα και από αυτή την ωφελιμιστική γωνία να το δείτε, πάλι δεν με συμφέρει να είμαι αδιάφορη (Αλήθεια, δεν τη συμφέρει;)…..
……………..
Σ’ αυτή την καχυποψία, αυτή η απάντησή μου πώς σας φαίνεται; Εγώ γιατί να με συμφέρει να μη δείχνω ενδιαφέρον, να μην πηγαίνει καλά η θεραπεία, ώστε να είστε δυσαρεστημένος…
…………….
Έχετε χιούμορ πάντως. ….
………….
Να σας ρωτήσω όμως, αυτό με την προκαταβολή, για ένα διάστημα, που είχατε δώσει την προκαταβολή πηγαίνατε πολύ καλά…. Δηλαδή αυτό σας έπιασε πιο μετά. Όχι αμέσως από τη φορά που συζήτησα αυτό το κομμάτι μαζί σας, δηλαδή που ανάλυσε ποιες είναι οι διαδικασίες και που νομίζατε ότι «α αυτή είναι προκαταβολή και δεν θα πλήρωνα την επόμενη φορά».
……………
Αυτή τη δυνατότητά σας να παραμένει κατατεθειμένο ολόκληρο το ποσό της προκαταβολής ήταν πιο περιορισμένη τώρα παρά πριν από ένα μήνα; Τι απάντηση έχετε να δώσετε;
……………
Πως διαφέρει αυτό από το να έχετε τα χρήματα (δηλαδή το ποσό της προκαταβολής/εγγύησης) στην Τράπεζα; Αντί να είναι στην τράπεζα, να είναι εδώ πέρα. Αφού θα καταναλωθεί. Είναι χρήματα προς κατανάλωση.
……………
Μα όταν έχετε τα χρήματα στην τράπεζα τα χρησιμοποιείτε; Δεν τα χρησιμοποιείτε. Τα έχετε αποθηκευμένα. … Ε, δηλαδή δεν τα χρησιμοποιείτε όλα. Του λογαριασμού σας τα χρησιμοποιείτε; Όχι, έχετε αφήσει κάποια χρήματα. Άρα ποια είναι η διαφορά;
………….
Πώς το βλέπετε; Απλώς ρωτάω. Έχετε π.χ. στην Τράπεζα 8.000 Ευρώ. Δεν είναι το ίδιο με το να έχετε προπληρώσει κάτι άλλο, το οποίο ξέρετε ότι θα χρησιμοποιήσετε στο μέλλον;
……………….
Με τη λογική συζητώ εγώ, δεν προσπαθώ να ζητήσω παράλογα πράγματα. Ωραία, με αυτή τη λογική, εσείς συμφωνείτε ότι αυτό που λέγω είναι λογικό;
………………..
Είναι δύσκολο γιατί πιστεύετε ότι η γυναίκα σας θα σας κάνει κάποιο σχόλιο, ή είναι δύσκολο επειδή είναι δύσκολο να καταναλώνετε κάθε βδομάδα από 50-60 Ευρώ, αφού ούτως ή άλλως αυτό δεν ήταν στον προϋπολογισμό σας πριν από 3 μήνες; Γιατί η ερώτηση που δεν μου έχετε απαντήσει, είναι αυτά τα 500 Ευρώ τα μαζεμένα, τα οποία έχουν πάει τώρα 300, τα πήρατε από τον τραπεζικό σας λογαριασμό, από ένα σύνολο που έχετε εκεί πέρα φυλάξει, όχι αναγκαστικά ότι θα τραβήξετε από το μήνα Οκτώβριο, αλλά τα πήρατε από το λογαριασμό σας, έτσι.
………………..
Αλλά το θέμα είναι το εξής. Ότι προτού μου δώσετε την προκαταβολή, ένα δυό μήνες μαζί χωρίς την προκαταβολή, όπου είχατε στα μηνιαία σας έξοδα το να πληρώνετε εδώ μια φορά τη βδομάδα, εκείνη λοιπόν την περίοδο, προτού τραβήξετε από τον τραπεζικό σας λογαριασμό τα 500 Ευρώ, στα μηνιαία σας έσοδα και έξοδα υπήρχε αυτό το ποσό που δίνατε σε μένα. Αυτό το ποσό λοιπόν, τι διαφέρει – και επανερχόμαστε στην ερώτηση- εκείνο το μήνα από τον τωρινό μήνα, μου έχετε δώσει την απάντηση ότι έχετε απλά έξτρα 240 Ευρώ για ………………………………….. Αυτό λοιπόν ανέτρεψε το balance of payments ….. Άρα λοιπόν αυτά τα 240 Ευρώ που………….. που ήταν έξτρα από αυτά που δίνατε σε μένα τον Οκτώβριο, αυτά λοιπόν αφού δεν ανέτρεψαν την ισορροπία τόσο ώστε να είστε μείον μόνο από αυτό… Δηλαδή σαν να λέω θέλετε 2.000 Ευρώ, καταναλώνετε μέχρι τώρα σταθερά έξοδα 1.600 και τώρα καταλανώνετε 1.740; ή δώσατε έξτρα 1.240; Δεν σας μένει κάτι που να καταθέτετε στην τράπεζα και να μην το καταναλώνετε μέσα στο μήνα; Ή παλιότερα πέρνατε 2.000 Ευρώ, καταναλώνοντας 2.000 συμπεριλαμβανομένων και των 240 που μου δίνατε σε μένα και τώρα με τ… χρειάζεται κάθε μήνα να πληρώσετε 2.240 Ευρώ, ενώ παίρνετε 2.000; Είσαστε μείον 240 κάθε φορά;
…………….
Χα, χα, χα, χα. Έχετε κουραστεί επειδή είναι περασμένη η ώρα; Δέστε λοιπόν ένα υποθετικό παράδειγμα, που λέω το εξής: Προτού δώσετε τα 240 Ευρώ στ… …………….. είσαστε τσίμα τσίμα που παίρνετε 2.000 Ευρώ μισθό, λέω, και καταναλώνετε 2.000 και άρα αυτά που παίρνετε αυτά καταναλώνετε, δίνετε τα 240 και άρα χρειάζεται να πληρώσετε 2.240 το μήνα έξοδα, άρα είστε μείον 240 κάθε μήνα. Α, για να μην τα πάρω από το λογαριασμό μου, να μην πληρώσετε εμένα για να πάρετε από την προκαταβολή.
………………….
Βλέπετε λοιπόν ότι είστε έτσι και αλλιώς εκτός προϋπολογισμού, δηλαδή δεν είναι τα 240, τα οποία είναι το θέμα ότι αυτά σας βγάζουν από τον προϋπολογισμό. Κάποια άλλα έξοδα είναι που σας βγάζουν από τον προϋπολογισμό, με την έννοια ότι ξοδεύετε περισσότερα από όσα παίρνετε, άρα, σ’ αυτή την περίπτωση αυτό που γίνεται είναι ότι εσείς αισθάνεστε τώρα με κάποιο τρόπο, δίνοντας αυτή την προκαταβολή, μένουν στο λογαριασμό σας περισσότερα χρήματα, μένουν τώρα σήμερα, αλλά αν το υπολογίσετε σε σχέση με αυτά που θα είναι μετά από ένα χρονικό διάστημα, δεν θα υπάρχει η διαφορά. Αυτό πάω να πω. Γιατί αφού έτσι και αλλιώς θα είναι κάτι που θα το καταναλώσετε, και εφόσον έτσι και αλλιώς παίρνετε κάποια χρήματα από τα σωσμένα για τις ανάγκες σας, πρέπει να κάνετε μια καλύτερη διαχείριση ……..



ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΕΡΓΟ

ΤΟ ΠΟΛΥΤΙΜΟ ΚΟΣΜΗΜΑ




ΠΡΑΞΗ ΠΡΩΤΗ

Έχει ήδη ξημερώσει στο Μοσχάτο. Οι αχτίδες του ήλιου διαπερνούν δειλά το διάφανο βουαλάζ της κουρτίνας της κρεβατοκάμαρας και πλησιάζουν το κρεββάτι. ΄Ένα ξυπνητήρι χτυπάει, αλλά πλακώνεται από μια γυναικεία παλάμη που βγαίνει από τα σκεπάσματα. Μια αιθέρια γυναικεία όψη εμφανίζεται μέσα από τα σατέν σεντόνια. Το τηλέφωνο χτυπάει. H πανέμορφη ύπαρξη απαντάει.

ΕΛΙΝΑ

Παρακαλώωω;

ΑΓΝΩΣΤΟΣ
Καλημέρα σας, είμαι ο Κώστας και σας ζητώ συγγνώμη που σας παίρνω τόσο νωρίς. Ίσως να μην έπρεπε να το είχα κάνει, αλλά φοβάμαι πως δεν σας βρω αργότερα, επειδή θα κάνετε σεμινάρια στο Μαρκομιχελάκειο, στο Ηρώδειο ή στο Ίδρυμα Κωφαλάλων και αισθάνομαι ότι θα πεθάνω αν δεν σας μιλήσω…


ΕΛΙΝΑ
Ναι, βασικά, μόλις έφευγα για τον «Οίκο του Ναυτικού» όπου θα τους έκανα κάτι τεστς για το πώς αντιδρούν οι ναυαγοί μέσα στη θάλασσα. Δεν έπρεπε να με είχες πάρει τηλέφωνο. Αφού είχαμε ραντεβού στο οποίο δεν ήρθες αδικαιολόγητα..

ΚΩΣΤΑΣ

… μα μου έτυχε δουλειά στο γραφείο….

ΕΛΙΝΑ

… και φυσικά θα πληρώσεις τη συνεδρία, αφού και αργά πήρες και δεν έχεις, όπως μου είπες, κάποια evidence...

ΚΩΣΤΑΣ

Σας ζητώ συγγνώμη, αλλά, χρειάστηκε να μείνω αργά στη δουλειά… έχω υπεύθυνη θέση, δεν μπορώ να βρω κάποιον να μου υπογράψει τέτοιο χαρτί,… θα ξεφτιλιστώ τελείως..

ΕΛΙΝΑ

Υπάρχουν ορισμένοι κανόνες για την ακύρωση του ραντεβού, και πρέπει να μάθεις να τους σέβεσαι και να τους εφαρμόζεις, χωρίς να χρειάζεται να στους υπενθυμίζω. Δεν είναι ο ρόλος μου αυτός.

ΚΩΣΤΑΣ

Σας παρακαλώ δείξτε μου κάποια επιείκεια… είμαι σε άσχημη ψυχολογική κατάσταση, κάνω σκέψεις να αυτοκτονήσω….. Δεν έχω χρήματα για να πληρώσω την επόμενη συνεδρία και επιπλέον μάλιστα αυτή που δεν έκανα…

Η Ελίνα νιώθει ένα ρίγος να τη διαπερνάει. Πιάνει το ακουστικό με το αριστερό και βάζει το δεξί της ανάμεσα στα πόδια της. Αισθάνεται ερωτική διέγερση και καταλαμβάνεται από ανεξέλεγκτους σπασμούς.

ΕΛΙΝΑ
Όταν αναλαμβάνεις τη δέσμευση να ακολουθήσεις γνωσιακή-συμπεριφοριστική θεραπεία, πρέπει να την ακολουθήσεις μέχρι τέλους. Μη φας, πήγαινε σε μικρότερο σπίτι, βάλε το παιδί σου σε φτηνότερο σχολείο, αλλά μην μου τηλεφωνάς για τέτοια πράγματα. Ούτε να σου περάσει από το μυαλό να ξανατραβήξεις λεφτά από το ποσό που έχουμε συγκεντρώσει για προκαταβολή. Το κάναμε μια, το κάναμε δυό. Όχι κύριε. Δεν θα επιτρέψω να εξανεμιστεί. Είναι εγγύηση πλέον, δεν είναι προκαταβολή.

ΚΩΣΤΑΣ

Έχω καταθέσει 2.500 Ευρώ ως προκαταβολή και όχι ως εγγύηση. Από αυτά τράβηξα, μετά από έγκρισή σας, δύο φορές από 50, δηλαδή συνολικά 100 Ευρώ. Έχω απόλυτη ανάγκη, σας ικετεύω, θα πέσω στα πόδια σας. Σας έχω δώσει επίσης για εγγύηση ένα κόσμημα αξίας 3.000 Ευρώ. Δεν μπορείτε να με εμποδίσετε να βγάλω και κάποιο άλλο ποσό από την προκαταβολή για να σας πληρώσω.

ΕΛΙΝΑ

Σου έχω επαναλάβει πολύ καθαρά τους κανόνες μας. Εάν θέλεις να σου επιτρέψω να κάνεις δανεισμό για άλλα 50-100 ευρώ, θα πρέπει να μου δώσεις κάποια αξιόλογη εγγύηση ή ενέχυρο ότι θα τα επιστρέψεις στο κεφάλαιο της εγγύησης, το οποίο εσύ κακώς αποκαλείς «προκαταβολή». Επίσης πρέπει να μου φέρεις το εκκαθαριστικό σημείωμα της μισθοδοσίας του, το εκκαθαριστικό της Εφορίας και να μου υπογράψεις και μερικές συναλλαγματικές. Στο μεταξύ από το κεφάλαιό της εγγύησης θα αφαιρούνται οι συνεδρίες που χάνεις και θα μπαίνουν και ποινές εάν αυτό συνεχιστεί κι άλλο.

Έχει φθάσει στον οργασμό. Δεν μπορεί να συγκρατήσει άναρθρες κραυγές τις οποίες εμποδίζει να ακουστούν, κλείνοντας το ακουστικό στο συρτάρι του κομοδίνου της.

ΚΩΣΤΑΣ
(Μιλάει χωρίς να ακούγεται).

ΕΛΙΝΑ

(Χαμηλόφωνα) Αχ ζώο, ζώο, Αχ ζώο, είσαι ζώο!

ΚΩΣΤΑΣ
Κλείνει το τηλέφωνο.

Η Ελίνα σηκώνεται βάσει τα όμορφα λεπτά πόδια της στις ρόζ μαλακές παντόφλες της και κατευθύνεται προς το ντους. Σκέφτεται πως έφτασε μέχρι σήμερα. Θυμάται τις σπουδές της, Δίπλωμα στην Αθήνα, Master στη Μπρατισλάβα της Σλοβακίας και PhD στη Βιέννη. Εκεί μία μέρα πριν από την αναχώρησή της για την Αθήνα, είχε ξεχάσει κλειδωμένο σε ένα μπαούλο ένα ασθενή της, τον οποίο είχε αφήσει τη νύχτα για να τον υποβάλει σε sensory deprivation. Υποτίθεται, μετά το πείραμα, ο καϋμένος θα ήταν ανοιχτός σε οποιαδήποτε εντολή ή υπόδειξή της και θα τον θεράπευε οριστικά από την αντιπάθειά του προς τα αγγούρια. Αντί αυτού, ο δύστυχος βρέθηκε στην Αστυνομία που τον ανέκρινε και έτσι υιοθέτησε πολύ μπερδεμένα πράγματα στο ασυνείδητό του. Η αστυνομία σκέφτηκε ότι ήταν μπλεγμένος σε κάποιο σαδομαζοχιστικό παιχνίδι με την ερωμένη του και δεν ασχολήθηκε περισσότερο με την υπόθεση. Την ώρα που έκανε ντους σκεφτόταν τι θα συζητήσει στο σεμινάριο (Α, ναι, θα τους έβαζε να απαντήσουν σε ένα συναλλακτικό ερωτηματολόγιο δύο φορές σε απόσταση μισής ώρας και μετά συνέκρινε τα αποτελέσματα. Με τις διαφορές και τις εξηγήσεις που θα έδιναν για τις διαφορές αυτές, θα γέμιζε η μέρα. Φυσικά θα τους μοίραζε και από ένα ντοσιέ με τη φωτογραφία της, το βιογραφικό της, δύο λόγια για τη γνωσιακή συμπεριφοριστική θεραπεία, sites του Ιντερντέτ και ένα τεστ χρωμάτων για το οποίο ποτέ και πουθενά δεν είχε δώσει ερμηνείες.

(συνεχίζεται)




ΠΡΑΞΗ ΕΚΤΗ

Σε ένα κρεβάτι king-size με μπρούντζινα κάγκελα. Ένα ζευγάρι κάνει έρωτα. Στο κομοδίνο υπάρχει ένα portable συνδεδεμένο online έτοιμο να στείλει e-mail, προς 1.000 αποδέκτες, με συνημμένο ένα φάκελο ασθενούς.


ΠΑΥΛΟΣ

Γλύκα μου, όπως ανεβοκατεβαίνεις πάνω μου, με τρελαίνεις, δεν μπορώ να κρατηθώ άλλο.

ΕΛΙΝΑ

Περίμενε, να σκεφτούμε τη φαντασίωση.

ΠΑΥΛΟΣ

Ποια απ’ όλες.
ΕΛΙΝΑ

Σκέψου το βασικό ένστικτο. Την ώρα που η Σάρον Στόουν ήταν από πάνω του. Θυμάσαι τι έκανε;

ΠΑΥΛΟΣ

Δεν φαντάζομαι να έχεις παγοκόφτη για να μου τον μπήξεις στην καρδιά μου.

ΕΛΙΝΑ

Έχω κάτι καλύτερο. Μη φοβάσαι εσύ. Συγκεντρώσου στην ευχαρίστησή σου. Πρόκειται για αυτό το βλάκα τον ασθενή μου, το Νίκο.

ΠΑΥΛΟΣ

Ναι. Είναι αυτός που σου έκανε δώρο το ολόχρυσο κολιέ με τα διαμάντια. Αυτό που φόραγες χθες στο δείπνο.

ΕΛΙΝΑ

Δεν μου το έκανε δώρο. Μου το κατέθεσε, σαν εγγύηση για το commitment του μέχρις ότου ολοκληρωθεί η θεραπεία του…

ΠΑΥΛΟΣ

Αααααχχ, αααααχχ. Τι ωραία που αισθάνομαι μέσα σου. Τα στήθια σου, θέλω να τα φάω.
ΕΛΙΝΑ

Αχ πόσο με διεγείρει να σκέφτομαι για την περίπτωσή του. Όπως συμβαίνει με τις φυλακές στη Σαουδική Αραβία, όπου δίδεται χάρη σε όποιο κρατούμενο μάθει απέξω όλο το Κοράνιο, έτσι και αυτόν τον έχω υποχρεώσει να μαθαίνει απέξω όλα όσα γράφω στο μαγνητόφωνο και να τα υιοθετεί μέσα του…… Αααααχχχχχ

ΠΑΥΛΟΣ

Και τι το διεγερτικό έχει αυτό; αααααχχχχχ

ΕΛΙΝΑ
Μαζί με αυτά που είναι χρήσιμα για τη βελτίωσή του, παίρνει και όλα τα άρρωστα που του λέω, ααααχχχχχχχχχχχχ Δεν θα γίνει ποτέ καλά. Δεν θα πάρει ποτέ πίσω το πολύτιμο κολιέ. Θα του βάλω την ιδέα να μου αγοράσει και ένα γούνινο παλτό.

ΠΑΥΛΟΣ
Γιατί όχι; Και πώς θα ζητήσει πίσω ένα γούνινο παλτό; Δικό σου θα είναι. Ααχχχ θέλω να πιάνω μια αρκούδα…………..

ΕΛΙΝΑ
Αχχχ καμαροτριχάρη μου. Πάνω στο κομοδίνο έχω έτοιμο το laptop που με ένα πάτημα στο Enter θα στείλει όλο το φάκελό του με του κόσμου τις ανωμαλίες και τα παρανοϊκά ξεσπάσματα, με πλήρη στοιχεία της ταυτότητάς του και του ίδιου και της οικογένειάς του και της γιαγιάς του σε χίλιους αποδέκτες. Θα του δώσω ένα μάθημα γιατί έχει γίνει δύσκολος μανάρι μου και μπορεί να ζητήσει το κολιέ μου. Σκίσε με άντρακλά μου.

ΠΑΥΛΟΣ

Δεν μπορώ να κρατηθώ άλλο. Δεν μπορώ. Θα σε σκίσω.

ΕΛΙΝΑ

(Πατώντας το κουμπί Enter. To e-mail φεύγει με το συνημμένο φάκελλο προς τους 1000 αποδέκτες). Αααααααααααααααααααααααχχχχχχχ



ΠΡΑΞΗ ΕΒΔΟΜΗ

Η σκηνή χωρίζεται στα δύο. Αριστερά, βλέπουμε το εσωτερικό μίας υπόγειας βάσεις του NATO στη βάση του ΝΑΤΟ στη Λαμπεντούσα, στην Ιταλία, με πυρηνικούς πυραύλους. Δεξιά είναι το υπνοδωμάτιο της Ελίνας, αρκετά σκοτεινό, με το μπρούντζινο κρεβάτι, πάνω στο οποίο η Ελίνα και ο Παύλος κάνουν έρωτα. Σε μια στιγμή ο Παύλος σηκώνεται και πάει στην τουαλέτα. Εκεί ένας άγνωστος που έχει μπεί από το παράθυρο – και αποδεικνύεται ότι είναι ο Κώστας, του ρίχνει ένα σπρευ στο πρόσωπο τον ακινητοποιεί και μετά τον μεταφέρει φιμωμένο και δεμένο πάνω από τη λεκάνη της τουαλέτας. Στη συνέχεια έρχεται, γυμνός και παίρνει τη θέση του Παύλου στο κρεβάτι και συνεχίζει να κάνει έρωτα με την Ελίνα, η οποία δεν έχει αντιληφθεί τη διαφορά.

ΕΛΙΝΑ

Αχ τι ωραία είναι που γύρισες γρήγορα από τη τουαλέτα. Και τι δυνατός που είσαι. Μπες μέσα μου πάλι. Έτσι μου αρέσει να το πιάνω και να νιώθω σκληρό. Έτσι σφίξε μου τα στήθια μου, δυνατά, είσαι μάστορας σ’ αυτό. Να βγει γάλα, αν μπορέσεις. Είμαι η αγελάδα σου. Αχ έτσι θα ονειρευόταν αυτό το ζώο ο Κώστας να κάνει έρωτα μαζί μου. Είμαι η θεά του, κάνει ό,τι θέλω αλλά αυτό δεν θα μπορέσει να το κάνει ποτέ. Ααααχχχ! Και την εγγύηση και το κολιέ δεν θα τα πάρει ποτέ πίσω. Δεν μπορεί να μου κάνει τίποτα. Τίποτα αααααχχχχ.

ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΑΡΧΗΣ ΝΟΡΤΟΝ

Άλαν, τι μήνυμα πήρες και είσαι έτσι ανήσυχος;

ΤΑΓΜΑΤΑΡΧΗΣ ΣΤΗΒΕΝΣΟΝ

Ήρθε ένα κωδικοποιημένο μήνυμα που αναφέρει πολλές λέξεις κλειδιά του κόκκινου εγχειριδίου. Είχε 1000 αποδέκτες όπως συμβαίνει στην περίπτωση RED STORM. Δεν ασχοληθήκαμε με την ερμηνεία του, αλλά το έβαλα για αυτόματη ανάλυση στο σύστημα NORAD. Υπήρχε μια συνεχής επανάληψη του κωδικού «παπούτσια» που χρησιμοποιείται στην περίπτωση που μία πόλη έχει χτυπηθεί από βιολογικά όπλα και υπάρχει κίνδυνος άμεσης μετάδοσης στον υπόλοιπο κόσμο.

ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΑΡΧΗΣ ΝΟΡΤΟΝ

Το εγχειρίδιο αναφέρει ότι πρέπει το σημείο αυτό να χτυπηθεί από βιολογικά όπλα, ώστε αποφευχθεί η μετάδοση της επιδημίας και η καταστροφή του ανθρώπινου πολιτισμού, όπως τον ξέρουμε σήμερα.
Δηλαδή, καταλαβαίνεις ότι αυτό σημαίνει την απόλυτη εξαφάνιση εκατομμυρίων ανθρώπων στην ευρύτερη περιοχή της Αθήνας και νοτίων προαστίων.

ΤΑΓΜΑΤΑΡΧΗΣ ΣΤΗΒΕΝΣΟΝ

Λυπάμαι που το λέω, αλλά αυτά είναι σαφείς οδηγίες του εγχειριδίου.. Εκπαιδευτήκαμε να τις εκτελούμε και όχι να τις αμφισβητούμε. Εξάλλου έχουμε εξαιρετικά καιρικά φαινόμενα που μας εμποδίζουν να επικοινωνήσουμε με την πλησιέστερη βάση στη Σιγκονέλα.

ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΑΡΧΗΣ ΝΟΡΤΟΝ

Δώσε λοιπόν οδηγίες για εκτόξευση δύο πυρηνικών πυραύλων 50 μεγατόνων, μία για το Κέντρο της Αθήνας και μία για το Μοσχάτο, προκειμένου να συγκρατήσουμε τη διάδοση του υιού και να αποτρέψουμε την εξαφάνιση του πολιτισμού μας. Εκτέλεση άμεση!

ΕΛΙΝΑ

Είμαι η θεά του. Δεν μπορεί να μου κάνει τίποτα. Τίποτα. Αααααχχχχ

Μία σκληρή μεταλλική φωνή αρχίζει να μεταδίδει ALPHA CHARLIE NOVEMBER GOLF 3 333 333 6 A FOXTROT ENGAGE 2 2 2 MISSILE LAUNCHED… ECCO VIENNA CHARLIE 2 2 2 ENGAGE LAUNCHED2

ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΑΡΧΗΣ ΝΟΡΤΟΝ

Θα έχουν φτάσει στο στόχο τους σε δύο λεπτά. Τι έχει σήμερα το μενού της Λέσχης Αξιωματικών;

ΕΛΙΝΑ

Θα με υπακούει για πάντα και δεν θα μπορεί να τερματίσει τη θεραπεία μόνος του. Όλοι θα ξέρουν το περιεχόμενο του φακέλου του. Δεν θα μπορεί να μου πάρει το κολιέ. Δεν θα μπορεί να μου κάνει τίποτα. Γιατί είσαι αλλιώτικος; Γιατί αραίωσαν τα μαλλιά σου; Δεν θα μπορεί να μου κάνει τίποτα, τιποτααα. Ααααχχχ.

Μία μεγάλη λάμψη συνοδευόμενη από πανίσχυρο ωστικό κύμα.


ΤΕΛΟΣ ΤΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ