Πέμπτη, 6 Δεκεμβρίου 2007

Η ΠΡΟΣΕΥΧΗ

ΑΓΙΟΙ ΠΑΤΕΡΕΣ
ΚΑΙ ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΓΕΡΟΝΤΕΣ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΕΥΧΗ


«Το ότι πρέπει να θεωρείται από κάθε θάνατο χειρότερο το να στερηθούμε την προσευχή μας διδάσκει ο προφήτης Δανιήλ, ο μέγας προφήτης, ο οποίος προτίμησε να πεθάνει παρά να στερηθεί τρεις μόνο ημέρες την προσευχή. Διότι δεν διέταξε σε αυτόν ο βασιλεύς των Περσών να ασεβήσει, αλλά τρεις μόνο ημέρες να προσπαθήσει να το κάμει αυτό. Χωρίς την θεία επενέργεια δεν είναι δυνοτό να έλθει κανένα αγαθό στις δικές μας ψυχές. Η επενέργεια του θεού εγγίζει τους πόνους μας και τους ελαφρύνει, αν δει ότι αγαπάμε την προσευχή».

Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος


«Σας παρακαλώ όλοι να ζήσετε βίον άγιον, να βαδίσετε σε γραμμές άγιες για να βοηθήσετε την Εκκλησία και την Ελλάδα μας. Οι καρδιές σας να γίνουν θυμιατήρια, που θα ανεβαίνει η προσευχή σας στο θρόνο του Θεού».

Γέροντας Αμφιλόχιος Μακρής


«Όποιος αγαπάει τον Κύριο, σκέφτεται πάντα Εκείνον. Η θύμηση του Θεού γεννάει την προσευχή. Αν δεν θυμάσαι τον Κύριο, τότε και δεν θα προσεύχεσαι και χωρίς την προσευχή, δεν θα παραμείνει η ψυχή στην αγάπη του Θεού, γιατί η χάρη του Αγίου Πνεύματος έρχεται με την προσευχή.»

Άγιος Σιλουανός ο Αθωνίτης


«Η μυστική εμπειρία, η οποία είναι αχώριστη απ' την οδό προς την ένωση, δε μπορεί να επιτευχθεί, παρά μονάχα στην προσευχή και με την προσευχή»

Vladimir Lossky


«Η σπουδή τίκτει την προσευχή, η προσευχή την ησυχία, η ησυχία τίκτει την θεωρία, η θεωρία την γνώση, η γνώση τη των μυστηρίων κατάληψη. Τέλος δε των μυστηρίων η θεολογία»

Άγιος Γρηγόριος ο Σιναΐτης


«Το αδιαλείπτως προσεύχεσθε εκπληρώνεται όταν μελετούμε και διαβάζουμε ιερά βιβλία. Όταν βλέποντας τα δημιουργήματα του Θεού δοξολογούμε την άπειρή Του δύναμη και σοφία. Όταν αναπνέοντας τον αέρα ή πίνοντας νερό ή τρώγοντας ψωμί ή άλλες τροφές ή απολαμβάνοντας ο,τιδήποτε πνευματικό ή υλικό αγαθό, ευγνωμονούμε και ευχαριστούμε τον Θεό. Επίσης όταν επικαλούμεθα τον Θεό, εργαζόμενοι κάποιο έργο πνευματικό ή τα έργα για τη συντήρηση της παρούσης ζωής»

π. Ευσέβιος Ματθόπουλος


«Η προσευχή ως προς την ποιότητα της είναι συνουσία και ένωσις του ανθρώπου με τον Θεόν, και ως προς την ενέργειά της, σύστασις και διατήρησις του κόσμου, συμφιλίωσις με τον Θεόν, μητέρα των δακρύων, καθώς επίσης και θυγατέρα, συγχώρησις των αμαρτημάτων, γέφυρα που σώζει από τους πειρασμούς, τοίχος που μας προστατεύει από τις θλίψεις, συντριβή των πολέμων, έργο των Αγγέλων, τροφή όλων των ασωμάτων,η μελλοντική εφροσύνη, εργασία που δεν τελειώνει, πηγή των αρετών, πρόξενος των χαρισμάτων, αφανής πρόοδος, τροφή της ψυχής, φωτισμός του νου, πέλεκυς που χτυπά την απόγνωση, απόδειξις της ελπίδος, διάλυσις της λύπης, πλούτος των μοναχών, θυσαυρός των ησυχαστών, μείωσις του θυμού, καθρέπτης της πνευματικής προόδου, φανέρωσις των μέτρων, δήλωση της πνευματικής καταστάσως, αποκάλυψης των μελλοντικών πραγμάτων, σημάδι της πνευματικής δόξης που έχει κανείς.»

Άγιος Ιωάννης της Κλίμακος



«Λάθρα και κεκρυμένως και ουδενώς ορώντος προσεύχεσθαι»

Άγιος Κύριλλος Αλεξανδρείας


«Στο τέλος κάθε αιτήματός μας να λέμε: «Ουχ ως εγώ θέλω, αλλ’ ως Συ (Ματθ. κς΄ 39)». Μόνο σ’ ένα αίτημα δεν χρειάζεται να το προσθέτουμε αυτό: σ’ εκείνο της σωτηρίας μας, διότι ο Θεός «πάντας ανθρώπους θέλει σωθήναι και εις επίγνωσιν αλήθειας ελθείν (Α΄ Τιμ. β΄ 4)»

π. Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος


«Η κακία που γίνεται δεκτή με το λογισμό, κάνει την καρδιά θυμώδη και απειλητική, ενώ όταν πολεμηθεί με την προσευχή και την ελπίδα προκαλεί μετάνοια και συντριβή»

Αββάς Μάρκος
P.G. 65, 908A


«Όταν καλλιεργούμε την προσευχή, χρειαζόμαστε οπωσδήποτε τον σωματικό πόνο που προξενεί η νηστεία, η αγρυπνία και τα παρόμοια»

Άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς
ΕΠΕ 2, 354-8


«Με την ανάμνηση του Ιησού Χριστού συγκέντρωσε τον σκορπισμένο σου νου»

Άγιος Φιλόθεος ο Σιναΐτης
Φιλοκαλία, τομ. II, σελ. 283


«Για να σταματήσεις τη συνεχή ανακατωσούρα των λογισμών σου, πρέπει να δέσεις το νου σου με μία σκέψη, ή καλύτερα με τη σκέψη του Ενός»

Επίσκοπος Θεοφάνης ο Έγκλειστος
The Art of Prayer, σελ. 97


«Η απάθεια δεν συνίσταται στην μη αίσθηση των παθών, αλλά στην μη αποδοχή τους»

Αββάς Ισαάκ ο Σύρος
Mystic Treatises, μτφρ. Wensinck, σελ. 345


«Για να είναι η προσευχή του Χριστιανού τέλεια και ευάρεστη στον Θεό, πρέπει να μην είναι αποκλειστική. Να μην περιορίζεται μόνο στον εαυτό του. Πρέπει να είναι γενική. Να επεκτείνεται και στους άλλους»

π. Ευσέβιος Ματθόπουλος


«Ο Θεός, η μόνη ελπίδα, καταφυγή και σωτηρία μας, άκουσε με προσοχή, στο όνομα του Μονογενούς Σου Υιού, τις δεήσεις μας. Αξίωσέ μας, με την αγαθότητα και το έλεός Σου, να γίνουμε μέτοχοι των αιωνίων αγαθών της Βασιλείας Σου, που ετοίμασες από την αρχή του κόσμου για όσους Σε αγαπούν. Και έτσι να δοξάζουμε το πάντιμο και μεγαλοπρεπές όνομά Σου και του Μονογενούς Σου Υιού και του παναγίου και αγαθού και ζωοποιού Σου Πνεύματος εις τους αιώνας των αιώνων. Αμήν»

π. Ευσέβιος Ματθόπουλος


Δεν υπάρχουν σχόλια: